2017. március 29., szerda

Medvehagyma mánia

 A medvehagymát tavaly ilyentájt próbáltam ki először, ha jól emlékszem. Pogácsa hozzávalójaként használtam fel. Emlékszem aznap került sógornő Pannival kórházba a nagy hányás miatt, és pogácsát küldtem neki férjjel, hogy ne legyen éhes este. Nem gondoltam volna, hogy akkor ilyen meghatározó szerepe lesz egy pogácsának. Talán tudat alatt ezért is nem sütöttem medvehagymás pogit, vagy mert "tényleg" nem találtam más szimpi pogi receptet. 
Ezért is készült medvehagymás kenő, és zsemlye. Ebéd után terveztem neki fogni a sütésnek, de persze megint túlterheltem magam, és nem tudtam, mikor kell leállni. Így fáradtan, de neki láttam. Szerettem volna férjet friss sült zsemlyékkel várni, de nem jött össze, így még akkor keltek mikor hazajött. De sebaj, mert így férj annál jobban érezte a frissen sült medvehagyma illatát, szinte oda volt meg vissza. 
Recept után most egy új blogon vadásztam, amit nemrég kezdtem el követni. Nagyon jó kis összeállítást találtam medvehagymás receptekből, itt megtaláljátok a zsemlyéket is. 







A kenő vaj, apróra vágott medvehagyma, egy LK olivaolaj, egy TK só, egy LK tejföl és két főtt tojás keveréke. Én kb. 200 g-ot használtam, éppen ennyi volt a tégelyben, medvehagymából egy nagy csokornyit (kb. 8 dkg) tettem bele. Egy éjszakára hagyni kell állni a hűtőben az ízek miatt, de férj nem bírta ki, és este a szokásos Lost nézéshez medvehagymás zsemlyét evett medvehagymás kenővel. 

A maradékot meg szépen apróra vágtam, összekevertem egy kis olajjal, bedobozoltam és lefagyasztottam, a tárolási linkért köszönet sógornőnek, 😉 a medvehagymáért pedig MINDEN illetékesnek.😉😊

Nincsenek megjegyzések: