2017. október 6., péntek

Utam a környezettudatosság felé

Mostanában elég sok erő kell mindenhez, hogy kitartó legyek, és ne adjam fel. A rajzolást kipróbáltam, és az elején nagyon is lelkes voltam, hogy huuu de jóóóó találta egy új hobbit. De nem így lett, a lelkesedés ahogy jött, úgy alább is hagyott. A mandala festést viszont még mindig nem adom fel. Az októberiről lecsúszok, mert baba ruha börzére megyek árulni a portékámat. Úgyhogy nem engedtem meg magamnak azt a luxust, hogy ezt a környezet tudatosságot félbe hagyjam. Mivel eltelt több, mint egy hónap is az elhatározástól, eljött hát az idő egy kis összegzést írni róla. 

Az első, amit be is szereztünk az a komposztáló volt. Találtam egy raklapból összeállított verziót is, de férjnek nem volt kedve azzal szöszmötölni, így maradtunk a bolti megoldásnál. Már több hete ugye funkcionál, és nagyon örülök neki. Minden olyan hulladék a főzésből, vagy étkezésből, ami mehet oda, ott végzi. Gondolok itt a zöldségek hámozása után fennmaradt héjra, az elszáradt virágokra, levelekre, az itt-ott megromlott zöldségre a hűtőből. Kicsit gondban voltunk az elhelyezésével, de meg tudtunk egyezni férjjel, hogy oda tesszük, ahova én szeretném.😁

Éppen szerelődik össze a komposztáló.

Utána következett egy másik felfedezés. Fogkefe bambuszból, valamint természetes anyagokból készült fog krém. No több sem kellett nekem, a legközelebbi alkalommal, mikor utam volt a kedvelt a bio boltomba, be is szereztem egyet mindkettőből. A fogkefét nagyon szeretem használni. Nekem mindig is problémás volt a fog mosás, mert ha nem is minden alkalommal, de gyakran vérzett az ínyem. Úgyhogy bambusz fogkefe egy piros pont. A fog krém is jónak bizonyult, mert azon kívül, hogy frissebbnek érzem tőle a számat, nincs az száraz száj ízem reggelente az esti fog mosás után, mikor még az előző fog krémet használtam. 


Ez a biobolt, ahová járok, nagyon jó, mondtam már?😊 Az egyik posztjukban bukkantam rá a természetes folyékony mosogató szerre(jar), foltisztítóra és citromsavra. A jart otthonról magammal vitt műanyag flakonomba mérettem ki. A citromsavat öblítő helyett használom a mosáshoz. Csak egy két kanállal teszek, ahova eddig az öblítőt szoktam. Férjnek még barátkoznia kell a helyzettel: nem olyan extra erős illatú, mint azok az öblítők, melyeket régen használtunk. Igen nem olyan, de környezettudatosabb, ugyanúgy friss illatú, és kevesebb hulladékkal jár, mivel papír csomagolásban kapható, amit majd a többi papírgyűjtésbe kerül. A jarral is eddig jó tapasztalatom van, igaz nem habzik mint a klasszikus, de kíméletesebb a bőrömhöz. És ha már a mosogatásnál tartunk, a régi szivacsos módszert, kimosható mosogató kendőkre váltottam. Többször felhasználhatóak, nekem jobb is velük mosogatni, és nem utolsó sorban kevesebb használt szivacs landol a szemetesben. 


A folttisztító só másik területen is felhszanáltható, egy-két leveses kanállal szórjunk az üres dobba, és tisztítjuk ki a mosógépet rövid programon. 


Kenyér zsák. Ezzel a kis huncutsággal a 37. Csallóközi vásárban találkoztam először, és azonnal le is csaptam rá. Egyszer csak megpillantottam egy sátornál: óóó néééézd kenyér zsák! Meg is álltunk. Szebbnél szebb mintázatú kenyér zsákok voltak a kínálatban. Férj mindjárt kiszúrt egy gyönyörű kalocsai mintázatút, én meg kifizettem. Azóta abban tartjuk a kenyeret, a többi kisebb pék árút meg a kenyér tartóban. A pékségben sem kérek már zacsit kenyérre, és a kiflire meg zsemlyére itthonról viszek magammal. És a másik szuper dolog benne, hogy a kenyér tényleg tovább bírja. 




Amivel még gondban voltam, az a használt olaj. Nem tudtam mit csináljak vele. Már ez is megoldódott, ugyanis a lakótelepünkön, a másik utcában elhelyeztek egy használt olaj gyűjtésére alkalmas konténert, az üveget gyűjtő konténer mellé. Hurrá!

Így összegezve nem is állok olyan rosszul, mit szóltok? Lényegében csökkent a szemetes zsákok tartalma és száma a szemét tárolóban, ami nagyon is jó érzéssel tölt el. Sajnálom, hogy eddig nem voltam ennyire tudatos, de hát sosem késő elkezdeni.😊







Nincsenek megjegyzések: