2018. október 9., kedd

Házi nutella

Drága kuzinomtól kaptam egy fél zacskónyi mogyorót. Azt is a házi fajtából, kedves apósának van otthon mogyoró fája.Ez úton is tiszteletem, és majd még kérnék az ilyen házi kincsekből. Egy ideig csak úgy állt ott magának a kamrában, jól megrágtam előröl, meg hátulról is a témát, hogy mit is készítsek belőle.
Aztán egy délután elkapott az alkotási vágy, és elővettem a már megpucolt mogyorókat, és neki láttam a házi nutella készítésnek. Ezer hála férj keresztanyjának, hogy egy karácsonyi ajándékhoz kaptunk mogyoró pucoló konyhai kelléket is. Pucolás közben meg hívott a kutyadoki, hogy vihetném az állatot oltásra, meg hogy siessek.Mentem is meg siettem is, végül a Samuból felszabaduló energiák megmutatták, hogy máskor így ne. Na de az már egy másik sztori....😊



Tehát elővettem a férjtől kapott csoda konyha gépet. Az étcsokin és tejporon kívül minden hozzávaló előkerült a kamrából és hűtőből, én ezt a receptet használtam fel a jó öreg google barátunktól. 
Ugye írtam, hogy két hozzávaló híján voltam, valahogy helyettesíteni kellet. Mivel a tejpor elhagyható, így a étcsoki helyett szalon cukrot használtam. Igen, tudom milyen kérdés jön most. Honnan a fészke fenéből volt még nekem szalon cukrom itthon?Ez van, mikor az édesanyád csoki gyárban dolgozott egy ideig, és feltankolta a készleteket. Így utólag megsúgom, nem volt a legjobb választás a szalon cukor, de a mogyoró krém, vagy nutella állaga számomra nagyon is jól sikerült így elsőre, az ízén jobban érezni a marcipánt, mint a mogyorót. De sebaj, hande mande, ez a lényeg.😁 Viszont palacsintához, muffinba jó alapanyagként szolgálhat. 




Élveztem a készítését, jó volt valami újjal dolgozni, és főleg azt az örömöt látni férj arcán, hogy:huhaaa de nutellát csinálsz, azta, meg waooo. 
Van egy olyan sejtésem, hogy még születik pár kis üveg házi csoki-mogyoró krém, de az már tejcsokival, vagy étcsokival készülnek.😊

Nincsenek megjegyzések: