2018. december 20., csütörtök

Karácsonyi képeslapok

Mint minden évben, ez a Karácsony sem telhet el úgy, hogy ne küldenénk képeslapot a rokonoknak. Férjjel megegyeztünk, hogy az én rokonaimnak küldünk, akikkel az ünnepek alatt nem találkozunk és olyan barátaimnak, akikkel már hosszú évek óta ismerjük egymást. Az ő egész családjával találkozunk.
Mivel az életünkbe, néha nagy léptekkel, néha kisebb változtatásokkal bekerült a zero waste életmód, gondoltam a képeslapok kérdését is jó lenne környezetbarát módon megoldani. Így jutott eszembe a reciklált papírból készült képeslap. Na de hol beszerezni az ilyet...Végül egy olyan oldalon keresgéltem és végül találtam is, ahol a kézműves portékájukat áruljak az alkotni tudó emberek. Nehéz is volt bizony a választás, de sikerült és ráadásul reciklált papírból készültet, sőt a borítékok is reciklált papírból vannak. Egyszerű, semmi nagy cicoma díszítéssel, de annál kifejezőbb és szebb fajtákra esett a választásom. Így hát nem maradt más hátra, felvettem a kapcsolatot a készítővel. Bevallom, most nem a helyi kézműveseket támogattam a vásárlásommal, viszont egész évben, ahogy csak tudom a helyit veszem.
Kigondoltam egy jó kis programot egy estére. Az egész a képeslapok megírása köré épült. Miután megjöttem a kreatívkodós-alkotós vasárnapi délutánról, ahol a nyári gyerek tábor felnőtt résztvevőivel együtt ügyeskedtünk, férj már az egész hangulatot megteremtette hozzá: karácsonyi dalokat hallgattunk, kellemes illóolaj illat lengte be a házat, bort kortyolgattunk és férj megtalálta az ő hitének megfelelő kis versikét, ami nekem is nagyon tetszett. 
Olyan jó volt a hangulat, hogy nem bírtam ki és elérzékenyültem, hogy nekem, nekünk lehet ilyen várakozási időnk, karácsonyunk, amilyen viszont régen nem igazán volt...



Az a kis mécses tartó az én két kezem munkája, nem is lett olyan rossz, egészen tetszetős lett. Örülgettem is magamnak.



Samu sem maradhatott ki a buliból, teljesen extázisban volt, úgy örült, hogy velünk lehetett.


A pozsonyi évek alatt elkezdtem egy füzetben listát vezetni a karácsony előtti teendőkről, akkor még tudtam követni, most már nem annyira. Ebben vannak a címek is, így ezzel nem volt gondom. Az ajándékok beszerzésében viszont követem a listát, hogy időben meg legyenek, és ne 2-3 nappal az ünnep előtt kelljen járni még ez miatt az üzleteket. Egyébként nem úsztam meg így sem, de nem magam miatt...Az én ajándékaim szépen sorjában már egy ideje gondosan beszerezve.

Ami még fokozta az örömömet, hogy a készítő külön figyelmet szentelt a csomagolásnak is, postázta, elég messziről. Teljesen műanyagmentesen, zacskó nélkül érkezett a levél. Ezt nagyon értékeltem, amit meg is írtam neki. Támogató jellege van, ha az ember ugyanolyan értékeket képviselő emberrel találkozik, még ha csak így ismeretlenül is. 


Nincsenek megjegyzések: