2016. február 26., péntek

Édeskömény leves és sacher muffin

Ezek olyan ételek, melyeket még soha nem próbáltam ki, sőt az édesköményről még csak nem is hallottam...Lőjetek le, de tényleg nem hallottam. Vele először  a szokásos Lidl mustrán találkoztam. Férjemnek esett a kezébe, mondom , na jó , levesnek jó lesz. Sokáig is pihent a hűtő szekrény zöldség osztályán, de aztán csak megjött az ihlet, és elkészítettem életem első édesköményes levesét. Nagyon is tartottam a használatától, hisz még soha nem volt vele dolgom, és nem tudtam, hogy viselkedik. De, mint főzni szerető háziasszony gondoltam jól jön egy kis recept frissítés. 

Akkor lássuk is a receptet:


  1. A zöldségeket megtisztítjuk. Az édesköményt durva darabokra vágjuk, a burgonyát kockákra vágjuk, a hagymát és a fokhagymát apró kockákra vágjuk.
  2. A hagymát az olíva olajban megdinszteljük, hozzáadjuk az édesköményt, és további 2 percig dinszteljük. Felöntjük a levessel, hozzáadjuk a burgonyát és a fokhagymát.
  3. Az édeskömény magokat és a csillag ánizst egy tea tojásba tesszük, majd a levesbe. Az egészet megfőzzük.
  4. Hozzáadjuk a tejet és a tejszínt, és felfőzzük. A tea tojást kivesszük, és a levest pürésítjük. Sóval, borssal és citromlével ízesítjük.
  5. A levest tányérokba osztjuk, és tejszín habbal, édeskömény zölddel és néhány csepp olíva olajjal díszítjük.


Jelentem a leves bevált, részemről még a fűszerezésén kellene majd javítani, de az állagával teljes mértékben meg voltam(unk) elégedve. Számomra, mint zöldség hozzá való, nagyon bevált, és van egy olyan érzésem, hogy még volt szerepelni  a napi menünkben.

Mostanában rákaptam a muffin sütögetésre. Több ízesítésűt kipróbálta az utóbbi időben: aszalt gyümölcsöset, csokis-banánosat, narancsosat, csak hogy a legutolsókat említsem. Ez alkalommal a sachero muffin fogott meg. Erről a fajtáról Reni barát nőmtől hallottam. Bogarat ültetett a fülembe, és muszáj volt megtudnom, milyen egy sacheros muffin. Receptet a neten már nem nehéz találni, ahogy manapság más receptet sem nem nehéz általában. Az ízvilága nagyon bejött: étcsoki baracklekvárral tetején egy kis fehér csokival. Mondhatom, nekem mint csoki rajongónak, sikeres választás volt, és még ízlett is, és nem csak nekem. Élveztem is a sütést, mivel már reggel nekiláttam, hogy időben, a látogatók érekezése előtt elkészüljek.

Maga a recept:



A tetejére


  1. A muffintepsit kibéleljük papír kosárkákkal.
  2. A darabokra tört csokit felolvasztjuk a margarinnal, félretesszük, megvárjuk, míg langyosra hűl.
  3. A tojásokat a cukorral habosra verjük robot géppel, majd fa kanállal hozzádolgozzuk az olvasztott csokit és a barack lekvárt (10dkg-ot). A lisztet elkeverjük a sütőporral és kisebb adagokban az előzőekhez keverjük.
  4. Melegítsük elő a sütőt, öntsük a tésztát a formákba, majd 22 percig süssük.
  5. A kihűlt muffinokat megkenjük a barack lekvárral, majd 20 percre a hűtőbe tesszük.
  6. Felolvasztjuk a bevonót és egyenletesen rácsurgatjuk a muffinok tetejére.
  7. A fehér csokit felolvasztjuk a tejszínnel, és ha a csoki máz megdermedt, rácsurgatjuk a fehér csokit.

Nos, amit még tanulni kell, az a torta bevonó, valamint a fehér csoki- főző tejszín kombináció elkészítésének tökéletes elsajátítása. Ugyanis mindkettő kissé hígabbra sikeredett a kelleténél, de hála Istennek az összhangon nem rontott semmit.



Nincsenek megjegyzések: