2016. február 29., hétfő

Inspirációs füzet és idézetek #1


Erre a hónapra, egyebek mellett, terveztem egy saját inspirációs falitábla megvalósítását is. Falitábla helyett füzet lett. Többek között azért is, mert valahogy nem tudtam rájönni hova is tehettem volna ki azt a táblát, hogy szem előtt legyen, másrészt egyszer már volt ilyen jellegű faliújság a konyhában. Azt egy idő után eltávolítottuk, más került a helyére. Ez volt az a tény, amiért nem akartam visszatérni egy rég használt tárgyhoz. Viszont nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy amit kitalálok, azt ne vigyem véghez. Természetesen az "utolsó percre" hagytam, hisz már csak pár nap(még pénteken kezdtem írni a posztot) és pápát intünk februárnak. De nem akartam veszni hagyni a dolgot, és ma útnak indítottam egy kis füzetkét, amibe azokat az élet értelmét átfogó, reményt sugalló, esélyt adó idézeteket, szöveg részleteket írom majd, melyek a szívem szólítják meg és erőt adnak a továbbiakhoz. Már párat sikerült is találnom még régebben, és ma már nem várathatott magára, hogy betöltsék a füzetkém első oldalait. 

Hogy miért is lett a végén inspirációs füzet? Kriszta sógor nőmtől még kb. két hete kaptam csak úgy egy Lidl-s kockás jegyzet tömbnek is nevezhető spirálos kemény fedelű füzetalkalmatosságot. Akkor még nem tudtam mit is kezdjek vele. De pár napja bevillant, hogy mire szolgálhatna jól, miután egy ideig a polcon pihenve várta jövőbeli funkcióját. Úgy érzem, jó döntés volt. És még talán a gyerekek a későbbiekben meríthetnek is belőle, mikor már az élet nagy dolgaival foglalkoznak a miért pont nekem kell rendet raknom a szobában kérdés helyett.


Akkor íme, amibe az idézetek kerülnek, amikkel a betűk életre kelnek és pár papír lepke díszítésként.

És, hogy eddig mit is tartalmaz a füzetke:




A boldogság 7 lépcsőfoka:
  1. Gondolkozz kevesebbet, érezz többet.
  2. Grimaszolj kevesebbet és mosolyogj többet.
  3. Beszélj kevesebbet, hallgass megy gyakrabban másokat.
  4. Ítélkezz kevesebbet, legyél elfogadóbb.
  5. Nézelődj kevesebbet, tegyél többet.
  6. Panaszkodj kevesebbet, értékelj többet.
  7. Félj kevesebbet, szeress többet.



Nem attól vagy sikeres, ha egyszer sem omlasz össze.
Nem attól vagy boldog, hogy mindig, folyamatosan a topon vagy.
Nem attól vagy optimista, hogy soha nem látod rossz színben a világot.
És nem attól vagy magabiztos, hogy soha nincsenek kételyeid.
Ezek nem zárják ki egymást.
                                                        
                                                                               Farkas Lívia: Ennél zöldebb nem lesz


Minden váltásban megvan a kettős érzés: a lezárás nehézsége és az új kezdés öröme. Kézen fogva járnak, egyik sincs meg a másik nélkül, és segítenek abban, hogy jobban tudd értékelni őket. 
                                                              Farkas Lívia: Ennél zöldebb nem lesz




  1. Egy jó szót szólni.
  2. Egy beteget felvidítani.
  3. Óvatosan becsukni az ajtót.
  4. Apróságoknak örülni.
  5. Mindenért hálásnak lenni.
  6. Jó tanácsot adni.
  7. Egy levél megírásával örömet szerezni.
  8. Jogos panaszt nem újra felemlegetni.
  9. Nem szóvá tenni a másik hibáját.
  10. Nem komolyan venni a rossz hangulatot.
  11. Nem megsértődni egy félre sikerült szó miatt.
  12. Megtalálni a dicsérő, elismerő szót a jóra.
  13. Megtalálni az együttérző szót a megalázottnak.
  14. Találni egy tréfás szót a gyerekeknek.
  15. Elismerni ez elkövetett helytelenséget.
  16. Örülni a holnapi  napnak.
  17. Bizonyos dolgokra aludni egyet.
  18. Mindenre rászánni a kellő időt és gondot és MINDENBEN és MINDENBEN SZERETETBEN lenni.

Úgy gondoltam a színes papír lepkék kevés lesznek, hogy feldobjak az oldalakat, így végre volt mire elhasználnom még a tavalyi lidls tavaszi mintázatú színes dísz papírokat. Nekem most már így jobban tetszik, és könnyebben is lapozható.

Szóval, eddig így állunk.











Nincsenek megjegyzések: