2016. február 12., péntek

Hogyan oldjuk a stresszt #1


Mindenki életében van olyan élet szakasz, mikor "stresszes időszakot élek", vagy hogy "mostanában túl sok a stressz és feszültség". Ezzel én is így voltam-vagyok, és úgy gondoltam ne  csak hagyjuk magunkat úszni az árral. Valahogy a kórházi munka által belém ivódodt ez a minden dolgot gyökerestül kell oldani és nem hagyni rosszabodni féle hozzáállás. Igen, a terhes kismamáknál minden kisebb problémával foglalkozni, orvosolni kell, bár néha kaptam hideget-meleget, mert túl sokat foglalkoztam velük, vagy elkényeztetem őket. Kérdem én, akkor mi a fenének tanultam, ha másoknak a megszerzett tudás alapján nem segíthetek. Ezért is szoktam meg, hogy minden egyes nagyobb nehézséget igenis oldani kell, és ha sok ilyen nehézség összegyűl, akkor kivétel nélkül az ember fejére nőnek a rossz felhők. Miért is felhők? Mert a sötét felhőket egy kis odafigyeléssel, gondozással világos felhőkké tudjuk változtatni, és azok később tovaszállnak. Sokféle módszer létezik a stressz, vagy feszültség enyhítésére. Sokat beszélni a problémáról hozzánk közel álló személlyel, egy jó könyv vagy mozgás is  segít feloldódni, vagy akár egy finom ízű nyugtató tea, de egy közös nyugisan eltöltött óra is már javítani tud helyzeten.

 Nemrégiben egy újság reklámon akadt meg a szemem. Nem egy női pletyka lapot, vagy esetleg egy divat magazint kell elképzelni. Ez a havi lap egy felnőttek részére ajánlott kifestő, stressz elleni kifestő. Száz oldalon tartalmaz kiszínezésre váró formákat, pl. állatokat, virágokat, tündéreket, kertes részleteket. Itt az ember fantáziát nem kímélve olyan színekkel keltheti életre az alakokat, amilyen éppen neki tetszik, vagy éppen ahogy a színek keze ügyébe kerülnek. Férjemnek nagyon tetszett az ötlet, és a keddi bevásárlás alkalmával kaptam Tőle egy nagy színezőszetett, akkor még nem voltam a kifestő tulajdonosa. De ma ez is megtörtént.





 Már maga a borító is sok jóval kecsegtet, és a színeknek itt valami földön kívüli hatásuk van. Elvarázsolnak egy olyan világba, ahol nincsenek problémák (valós életben természetesen ennek ellenére még léteznek, de egy kis időre jól esik félre tenni őket) és csak az a fontos, hogy szépen és élvezettel színezz.

Ahhoz, hogy színezzünk nem kell különleges alkalom, vagy majd ha elvégeztem minden házimunkát. Magunkkal vihetjük bárhová, akár hétvégén a nyaralóba, vonatba, repülőre, de saját otthonunkban (ami nekünk a legnagyobb kényelmet jelenti) leülhetünk egy forró csokival/teával, kellemes zenével és már kezdhetjük is oldani a stresszt.

A havi lap mostani száma valentin napi különkiadás. Miután átlapoztam, gondoltam adok belőle egy kis ízelítőt, minek is lehet örülni.















Ezek így első ránézésre talán nem éppen földet megmozgató lehetőségek, de ha sokáig hagyjuk hogy a stressz uralkodjon az életünkön, könnyen rosszabbra is fordulhatnak a dolgok, és utána már nehezebb elébe állni a dolgoknak, mert a sok lelki probléma lehet egyes betegségek előzménye. Elég csak egy erősebb nátha, és "le is vett minket a lábunkól".









Nincsenek megjegyzések: