2016. február 15., hétfő

Hogyan oldjuk a stresszt #2


A mozgás, főleg ha rendszeresen is műveljük, nagyon jó dolog. Szinte csak pozitív hatásairól tudnék írni, bár az egyetlen nagy negatívum ( és ez nem magát a mozgást illeti), hogy a mai felgyorsult világ embere lusta időt pazarolni rá. Pedig nem kell órákat a kondi teremben izzadni, elég naponta vagy heti több alkalommal olyan mozgásfajtákat gyakorolni, ami minden ízében megmozgat bennünket. Mint tudjuk a test mozgás segít jobb kondiban tartani egyrészt testünket, másrészt lelkünket is, és így nem csak kalóriákkal leszünk könnyebbek, hanem segítünk önmagunknak a stresszes időszakban a sok probléma adta feszültségtől apránként megszabadulni.




   Már az is elegendőnek számít, ha munka után nem rögtön a tv elé huppanunk le, viszont partnerünk társaságában rendszeresen teszünk pár kört a parkban (amiért még fizetni sem kell), vagy jó idő esetén (éljen a tavasz) bringázni megyünk. Ilyenkor nemcsak kimozoghatjuk magunkból a rossz érzéseket, de meg is vitathatjuk azokat mással, azaz a kibeszélés hatékonysága sem vész el. 
   A séta, vagy futás helyett választhatunk beltéri mozgást is, mint amilyen az úszás is, ami megmozdítja minden izmunkat. Úszás után az ember teljesen felfrissül, a víz hatására. Nem az a lényeg, hogy világ bajnok módjára szeljük a köröket, hanem hogy kellemes tempóban szeljük a vizet.
    A jóga is egy olyan következő stresszoldó közé tartozik, ami nem igényel sok időt, de hatása talán annál érezhetőbb. Én magam is kipróbáltam, csak sajnos több hétnél tovább nem tartott... Ez az én bajom...

A miért is jó mozogni című kérdésnek eleget téve összegyűjtöttem Nektek pár olyan szempontot, melyek a válaszokat taglalják:
  • jót tesz a szívnek, 
  • segíti a súlycsökkentést, 
  • megelőzi a csontritkulást,
  • a testtmozgással kiválóan szabályozni a stresszt és a depressziót, 
  • átmeneti felüdülést jelent,
  • fokozza az önbecsülést, 
  • fokozódika jókedv, az endorfin-kiválasztás növekedése miatt, ű
  • megelőzi a megfázást, 
  • késlelteti az öregedést, 
  • fejleszti a mentális egészséget, 
  • jó hatással van a szexuális életre, 
  • segít e fejfájás enyhítésében, 
  • jó hatással van az alvászavarokra.

 A felsoroltakból szerintem nincs olyan köztetek, aki ha egy kis időt is tölt testmozgással, nem tapasztalt legalább egyet. Egy ideje a nagy szülői házat nagy udvarral egy panelház kétszobás lakására cseréltem (de hála Istennek már nem sokáig), meg kellett tanulnom, hogy az én nagy mozgás-és térigényem mellett, muszáj többször is kimenni a négy fal közül. Bár ez nem mindig olyan egyeszerű, és nehéz elkerülni, hogy az ember ne legyen egy idő után zombi. Még most is, két és fél év után, előfordulnak napok, mikor a négy fal nyomasztó hatását érzem magamon, pedig igyekszem lefoglalni magam, és ilyenkor feszültebb vagyok a szokottnál. Ezért is vezettem be már régóta magamnak, miszerint KI KELL MENNI sétálni. És itt visszakanyarodhatunk: miért is jó mozogni.

Képek forrása: www.google.sk

    
Megjegyzés küldése