2016. május 13., péntek

Teljeskiörlésű barna kenyér

Ahogy a legelső ilyen posztomban ígértem: sütök még, nem csak duma. Így is lett. Kedden, mielőtt még meghozták volna Kispetit, elmentem a közeli boltba knédlit venni az ebédhez. Megsúgom, vettem azt is. A sorok között nézelődve (általában nem nagyon szoktam, ha tudom mi kell, csak arra megyek) megakadt a szemem egy liszten. Egy olyan liszten, amit eddig még nem vásároltam: fél kilós csomagolású teljeskiörlésű kenyérliszt -keverék. Nem kellett sok, hogy a kosaramban landoljon. És ahhoz sem, hogy kenyeret süssek belőle. Tegnap valahogy elkapott a gépszíj, és a több elkezdett munka mellett, nekifogtam ennek is. Előpakoltam a házi kenyérsütőgépet (csak dagasztás céljából), receptet ez alkalommal a lisztes keverék papírcsomagalásán szereplő szolgáltatta. Még sohasem készítettem így semmi ételt.  Ezért is ideje volt ezt is kipróbálni. 

Ami kell hozzá: 

  • a lisztkeverék,
  • 330 ml langyos víz,
  • házi keverő gép, ill. dagasztó gép.
  • valamint két erős kéz, ha nincs házi dagasztó géped...
Az elkészítés:
  1.  A lisztet és a 330 ml langyos vizet öntsük bele a keverőtálba, vagy dagasztó gépbe. Akkor vegyük ki, ha már a tészta elválik a tál falától. Ilyen házi kütyü híjján kézzel dagasztjuk be a tésztát.
  2. Majd ha a ez megvan, akkor lisztezett kézzel formáljunk a tésztából cipót és azt tegyük kizsírozott, vagy sütőpapírral kibélelt pléhre. Takarjuk le nedves konyharuhával, és tegyük meleg helyre, úgy 30-45 percre, hőmérséklettől föggően. Számoljunk vele, hogy a tészta jól megdagag.
  3. A tészta tetején késsel enyhe bevágásokat ejthetünk. Előmelegített sütőben süssük 230 (én 220 fokon sütöttem, az is elég volt)  fokon tíz percig, ne feletjsünk egy kisebb hőálló tálba vizet önteni és azt a kenyér mellé tenni. A letelt tíz perc után csavarjuk le a hőfokot 200-ra ( az én esetemben 190) és így süssük még 45-60 percet, nálam ez 50 perc volt. 
  4. Kihűlés után szépen megpuhul a teteje, és könnyen szeletelhető.


Itt már kelesztés után, készen sütésre.


Megsűlve.

Hogy azért tudjuk, milyen lett belülről.

Férj csak úgy ámult a bámulattól, én próbáltam szerény maradni a nem lett olyan rossz kijelentéssel. Egy dolog, ami zavart és nem éretettem, hogy miért keletkeztek a kenyér szélein azok a pici lisztes foltok. De az evésben nem gátolt meg bennünket.




Nincsenek megjegyzések: