2016. július 13., szerda

Spenótos-sajtos sült tészta


Mostanában igyekszem nem halmozni a főzési alapanyagokat, hanem azt inkább csökkenteni és csakis abból valami kaját kreálni, ami még itthon van. Ami a spenótot illeti, még csak a klasszikus spenótot tojással és burgonyával főztem. Ez a recept viszont nagyon megtetszett, férjnek is. Igaz aznapra más tésztafélét ígértem, de hát a nőknél sosem lehet tudni. Így aztán spenótot olvasztottam, tésztát főztem és egy-kettő készen is volt az ebéd-vacsora, kinek mi. Nem teljesen követve a receptet, véghez vittem pár újítást. Amit én változtattam benne, hogy nem raktam bele fokhagymát, annak hiányában mást nem is igen tehettem.:-) Másodszor én a tésztát jól összekevertem a spenótos szósszal, tűzálló edénybe fordítottam és legvégén, mikor már alaposan megszórtam reszelt sajttal, a tetejére csepegtettem abból a fokhagymás olivaolajból, amit még régebben Tamás anyukájától kaptunk.  Mindketten jóízűen belakmároztunk belőle. Most ügyeltem arra, hogy ne legyen száraz sütés után, ezért kevertem el alaposan a tésztát a szószban. Vagy a szószt a tésztában? Mikor fogyasztottuk, a sajt is frissen nyúlós volt, így aztán igazi sajtos penne élményt nyújtott. 






Sosem gondoltam volna, hogy penne tésztát ilyen módra is el lehet készíteni, vagyis még nem találkoztam ezzel a variációval. Nagyon örülek, neki hogy megtettem, így bővítve a repertoárt a mit is főzzek gyorsan  a kamrából típusú dilemmákra.

Nincsenek megjegyzések: