2017. május 10., szerda

A nem sütemény

A hétvégén férj szülei látogattak el hozzánk. Oci születésnapját illően megünnepeltük. Most Erika, férj anyukája volt a soros. Ami az ajándékot illeti, egy részével már pénteken elkészültem, a többit meg még szombaton hajtottam be.
 Úgy hozta a sors, hogy pénteken Zsófi nálunk volt, mivel  rovásírás verseny volt a suliban. Más iskolákból is érkeztek  versenyszellemű diákok. Szép, gazdag programmal szórakoztatták a tanulókat és a tanárokat, aminek előnye, hogy elmaradt a tanítás. Így aztán Zsófi lankadatlan lelkesedéssel segített nekem a desszert, a nem sütemény elkészítésében.



Hozzávalók:
  • 300 g OREO keksz ledarálva, töltelékkel együtt, 
  • 100 g olvasztott vaj,vagy margarin,
  • 300 g étcsokoládé, 
  •  250 ml főzőtejszín,
  • recept szerint eper, én konzerv barackor használtam.


Elkészítés:

A 300 g OREO kekszet ledaráljuk, hozzáadjuk a 100 g olvasztott vajat, vagy margarint, majd egy nagy masszává dolgozzuk össze. A kész masszát szétdolgozzuk egy közepes méretű tortaformában, vagy piteformában. Én szilikonos piteformát használtam. Ha tortaformánk van, azt tanácsos sütőpapírral kibélelni, majd azután az alján szétnyomkodni  az oreos-vajas masszát, úgy, hogy a széle vastag legyen. Majd így a formát betesszük a hűtőbe tíz percre, hogy keményedjen meg a tésztaalap. Ezalatt elkészítjük a csokimasszát. Ehhez én 250 ml főzőtejszínt használtam, felmelegítettem, majd ebbe tettük a felkockázott 300g étcsokit. Hogy legyen kicsit sűrűbb, szórtam hozzá egy kevés keményítőt. Szépen elolvasztani benne a csokidarabokat, addig főzni, míg nem csomó mentes és sűrűbb nem lesz. Ezután a hűtőben lehűlt massza mélyedésébe öntjük a csokis főzetünket, majd szépen eligazítjuk, hogy mindenhol egyenlően legyen. Jöhet ra a gyümölcs, majd 3 teljes órára betteni a hűtőbe, hadd hűljön még tovább.







Másnap a fincsi halas ebédünk és ajándékozás után jó lehűlten fogyasztottuk a nem süteményt. Aminek neve: könnyű csokoládés-barackos torta.

Nincsenek megjegyzések: