2018. július 28., szombat

Konyhakertünk

Egy évvel ezelőtt ilyenkor még csak tervben volt, hogy a saját kis kertünkből eszem a paradicsomot, az epret, szedem fel a répát és karalábét a vasárnapi húsleveshez. Idén ez meg is valósult. Anyuval elültettük május elején az epret, tettünk a hagymát, sárgarépát, majd a tőle kapott paradicsom, paprika és karalábé palántát magam ültettem el. Később hozzájuk társult bazsalikom, snidling, saláta és cukkini magok is, amik lassan, de biztosan megmutatták magukat és ezek után bezöldült az egész konyhakert. Ami egyébként nem is annyira nagy, de a miénk, a saját munkánk meg a természet gyümölcse.
A bezöldült kertben idővel sárga, piros, narancssárga és sárga színek is pompázni kezdtek, ugyanis beérett a paradicsom, az alma paprika, és mellettük csak úgy bombáznak minket terméseivel a cukkini bokrok. Egyébként cukkini magot is már késő szereztem be, palántát meg már végképp nem lehetett. Igen, ez van mikor valaki későn kap észbe, és ott keres palántát, ahol már rég elfelejtették, hogy árultak. De végül is a magokból palánták, azokból bokrok lettek, rajtuk sok-sok virággal, és egy reggel belőlük meg megjelent az első cukkinim. Rohantam is elújságolni a nagy hírt férjnek. 😀


Ő volt az első. A többiek követték példáját, és volt aki nagyobbra is nőtt.







 A petrezselymet és a snidlinget majd még szeretném felaprítani, bedobozolni és fagyasztóba tenni. Télen jó lesz egy kis nyári ízt adni a leveseknek. Az egyik legnagyobb örömöm, hogy mindez a többi zöldséggel együtt bio termék, a mi bio termékünk.







A paradicsomokban meg nem bírok gyönyörködni. Meglepetésszerűen sok termett. Ugyanazt a szép emléket és jó érzést váltja ki belőlem, mikor még a szüleimmel laktam és reggelente gyakran terepszemleszerűen jártam végig a kertet (anyuéknak jeeeelenetősen nagyobba a kertjük) és gyűjtöttem be a zöldségeket, és frissiben ettem a paradicsomot. Az oldalsó szárak nem éppen paradicsomnak készültek. Oda sárgarépa magokat szórtunk anyuval, és csodák csodájára paradicsom palánta is lett belőle. Szomszéd asszonyomtól is kaptam négy palántát, azok az apró naracssárga-és sárga színűek.

A hagymát mér pár hete felszedtem, abból is lett, nem kevés, de nem is nagyon sok. A zöldjét felaprítottam, és már dobozokban várják, hogy az őszi-téli hónapokban tartalmas, erős levesek hozzávalója legyenek.


Sárgarépából is felszedtem a nagyra nőtteket, szépen beletettem és elföldeltem egy ládába. Készült húsleves már belőle, amire igazán illett a házi húsleves. A fokhagymán kívül minden hozzávaló házi termesztésű volt, és ez az ízén is "látszott".

Ma rákerült egy következő réteg. És olyan szép nagyok!😊


Jövőre mindenből többet szeretnénk tenni, egy a cukkini, amiből talán nem. Viszont a kert elviselne több hagymát, petrezselymet, paprikát, és sárgarépát is. Ami újat tervezek, az a fokhagyma, cukor borsó és karfiol. Akkor jövőre ugyanitt, ugyanekkor!😉😊

Nincsenek megjegyzések: