2016. március 8., kedd

Tamás napjára


   A hétvégen férjem, Tamás névnapját ünnepeltük. Ebből az alkalomból meghívtam a szüleit (akik egyben a hétvégét itt töltötték) és sógorékat egy névnapi közös uszonnázásra. A két féle kenőt (amiből csak egy lett jó, a másiknál valahogy nem jött be a recept) már péntek délután elkészítettem, a zöldségeket a helyi zöldségárúsnál szereztem be, valamint szombaton a szavazás után pedig frissen sült bagetákat vettünk, hogy teljes legyen a délutáni menü. Természetesen pite és készült, melynek sütését szombat délelőttre hagytam, mi alatt megtörtént a nagy birkanyírás. Hogy értsétek is, Tamás anyukája a szupi házi fodrászunk, és férjem volt az alany. 
   Tavaszias ízű és összetételű, valamint nem túl édes (Tamás anyukája cukorbeteg) pitét szerettem volna. Ezért is esett a választásom az almás-banános kókuszos(Peti szereti a kókuszosat) pitére tetején erdei gyümölcsökkel. Mivel ez paleo fajta sütik csoportjába tartozik, azaz cukor-és lisztmentes, az édesítőt választottam a méz helyett. Mindekinek izlett, legalább is megették, de legközelebb szerintem több édesítővel vagy helyette mézzel készítem el. Egyébként magával a gyümölcs kombóval nem volt baj, csak nekem ez már túl paleós volt, és hiányzott a wao hatás, amit más sütemények esetében az édes íz ad. Hiába, szeretem az édeset. Azonban nem sajnálom, ilyet is meg kell kóstolni.
   A névnapozás jó hangulatban telt, a lényege a közösen eltöltött idő volt, hogy jókat együnk-igyunk, beszélgessünk, nevessünk,  jó ötlet volt társasozni is, Pannival pecsételni...Tamás is névnaphoz méltó ajándékokat kapott tömény édesség és bor formájában, aminek nagyon örült. Vasárnap pedig az ünnepelt kívánságára ismét kacsát sütöttem, úgy ahogy azt már egyszer kipróbáltam. Nagyon élveztem újra elkészíteni. Ezzel még nem ért véget a névnapozás, délután , miután vonatra tettük a szülőket, beültünk egy kávézóba, élvezni a latte machiato és a jeges kávé adta édes pillanatokat. Na és itt a vége, fuss el véle...



A recept ezen az oldalon érhető el. A masszát én kör alakú szilikonos sütőformába kanalaztam és simítottam el,  majd a tetejére erdei gyümölcsöket szórtam.


Az ajándékok egy része, azért is, mert a sógoréktól kapott fincsi bort és isteni Milka-t már felhabzsoltuk.:-)





Nincsenek megjegyzések: