2016. szeptember 20., kedd

Helló ősz!




Ma egész nap nagyon őszies az idő odakinn. Bár süt a nap, de mintha csak a látnám a napfényt, de nem érezném. Egyre több levél hull le a szomszéd szőlőlugasáról. A szél hűvösebb, és már nem olyan gyengédséggel simítja az arcomat. Beszélnek felmelegedő időjárásról, de valahogy már nem hiszek benne. Valami nagyon azt súgja, vége az indián nyárnak. Múlt héten még izzadtunk a 40 fok hőségben, ma meg....van ami ma van. Közeledő ősz. Nem tudom eldönteni, örülök e én ennek, egyenlőre dúlnak bennem a kételyek, de majd csak lenyugszanak  a kedélyek. Ma, olvasás közben a kanapén, magamra kellett húznom egy plédet. A csendet csak az óra kattogása és a kinti erős, suhogó szél törte meg. 
Délutánra mintha erősödött volna a nap ereje, de lehet csak odaképzeltem, tiltakozva, hogy még nincs annyira ősz. Sajnos a természet ellen nem tehetünk, nem programozhatjuk meg előre, hogy milyen legyen ez az évszak. Ennek is el kell jönnie, hogy teljes legyen a körforgás. Mert ősz nélkül nincs tél, s tél nélkül nem jön a tavasz, amikor is újjáéled a természet, és egyben én magam is. 


Sokan mondják, hogy az ősz, a hideg ellenére, több lehetőséget rejt magában, mint gondoljuk, gondolom. Nos eltekintve a kellemetlen időtől (bár valaki szereti, tudok is egyről), lehet járni a természetet anélkül, hogy szenvednénk a ránk olvadt ruházattól. Ilyenkor a turisták szinte lubickolnak a jó, friss, őszi levegőben. A természet gyümölcseit egy csomó receptben használhatjuk fel. Az így készült sütik, kekszek ideális tartozéka a reggeli, vagy délutáni tea időnek. Nekem is tele még a tea készletem. Alig várom, hogy anyuék friss zöld almájukból fahéjas-almás pitét varázsolhassak a vasárnapi asztalra.  Aztán ugye ott a sütőtök, amivel tavaly kezdtem el kacérkodni. Ezt szeretném folytatni, egy kedves szomszédomtól az alapanyagot már megkaptam. 
Kreatívkodni ősszel is megéri. Levelekből és egyéb erdei termésekből szép ajtó kopogtatók készíthetők. Ami engem illet, őszi díszekben nem vagyok híján, lehet, hogy szert teszek újakra.
Az ősz alkalmat ad visszavonulni falaink közé, ahol kényelmesen, egy meleg plédbe csavarodva, gőzölgő forró csokit iszogatva kuckózhatunk, filmezhetünk, olvashatunk, vagy akár társasjáték estéket rendezhetünk. Azt hiszem az utóbbit nem hagynám ki.
Az ősz mindenképpen a pihenés, a regenerálódás ideje. Amikor is élvezzük a nyáron bezsákmányolt élelmet, ami szépen a kamránkban pihenget. A tervezgetés ideje, amikor is a soron következő nagy ünnepre készülgetünk. Ennek fényében állítom majd össze az őszi bakancslistámat, amiről remélhetőleg nem felejtek el majd írni, és beszámolni.

Nincsenek megjegyzések: