2016. szeptember 22., csütörtök

Szilvás-fahéjas pite

Anyutól kaptunk egy adag fagyasztott szilvát. Talán már nem árulok el vele nagy titkot, hogy imádok az adott évszak gyümölcsivel sütni. Szeder, ribizli, alma, szőlő, szilva, barack, cseresznye, meggy, mind jöhet! Ma tehát a szilva volt porondon. Még tegnap este kiolvasztottam, ma reggel pedig reggeli után neki fogtam sütögetni. Az igazság az hogy nem is volt nagy sütögetés, mert az elkészítés a sütéssel együtt mindössze fél órába került. Ez a pite az én fejemből pattant ki, még sehol nem akadtam vele össze. 


Szóval ami kell hozzá:
  • két darab fagyasztott hájas tészta, nekem egy csomagban volt a két darab, azt is szintén este vettem elő a fagyasztóból, 
  • egy adag fagyasztott szilva, de akinek más gyümölcse van otthon, akkor használja azt, ja meg anyu vagy anyós aki adja, :)
  • egy kerek formájú pite forma, a nagysága is opcionális, mivel annak átmérője szerint nyújtod a tésztát, 
  • egy fa deszka, 
  • egy nyújtó henger, vagy mi
  • liszt a tészta alá nyújtás közben, hogy ne ragadjon le, 
  • fahéj, 
  • egy tojás.
A menet:

  1. Először is mindenképp teljesen kiolvadt tésztával dolgozzunk. Már elő fordult, hogy türelmetlen voltam, és úgy tényleg nehezen nyújtani a tésztát.
  2. Lisztezzük meg a deszkát, amin dolgozunk, és igyekezzünk kör alakúra nyújtani a tésztát. Ha nem sikerül az sem baj. Ezt úgy oldhatod meg, ha a kinyújtott tésztára ráhelyezed a pite formát és, körbevágod. A szélére hagyj rá még kb. két centit, hogy tudd visszahajtani, ha már rajta a gyümölcs. Így nem folyik ki semmi. Remélhetőleg.
  3. Ha ezzel meg vagy, pakold rá az első rétegre a gyümölcsöket. Azért döntöttem a több rétegnél, mert több gyümölcsöm volt, mint azt gondoltam.
  4. Ezután szórd meg fahéjjal.
  5. Következő lépésként tedd rá a  második réteg tésztát, amit már az előzőleg is használt módszerrel kör alakúra formáltál.
  6. Majd jöhet a maradék gyümi (atyám még ezt a szót sem használtam! Ezt is megértük!) és persze fahéj.
  7. A süti megkoronázásaként tegyük rá a befejező réteg, kör alakú tésztát (mondtam már hogy kör alakúra kell ugye?). Szúrkáljuk meg villával több helyen és a végén kenjük le egy felvert tojással. Így szép sárgás-barnás színe lesz a piténknek. Tegyük be előmelegített sütőbe, és süssük 200 foko n míg szép aranybarna nem lesz a teteje.  Hagyjuk kihűlni, tálalás előtt szórjuk meg porcukorral.



Az ízvilágomnak pont megfelelő lett. Nem lett annyira édes. Amit még talán változtatnék az az, hogy nem nyújtanám annyira vékonyra, mint ahogy az sikerült. A rétegek közt elveszett kissé a tészta.

Nincsenek megjegyzések: