2015. december 21., hétfő

Karácsonyi készülődés 10. hét

Már csak kettőt kell aludni, és jön a Jézuska. Hallottuk sokszor ezt a mondatot a szüleinktől, majd később mi is ugyanezt válaszoltuk a tőlünk kisebbeknek. Így megy ez. Szájról szájra. De mindenek előtt még ebben a két napban sok minden készülődés van, nemcsak sütés-főzés, hanem testi-lelki felkészülés is. Sokan hagyják azonban az utolsó pillanatra az ajándékok beszerzését, a nagytakarítást, a képeslapok elküldését, és bizony Karácsony előtti napokban szeretnének mindenre sort keríteni. Én, más embertársammal egyetemben, szeretek mindenre elég időt fordítani, és nem győzőm hangsúlyozni, hogy ebben ez a tíz hetes felkészülési program sokat egített, ha nem is mindent úgy végeztem, ahogy azt a blog szerkesztője is írta, vagy tanácsolta, többször csak ötletet adott, inspirált. Várom már a Szentestét, reményeim szerint ugyanolyan meghitten telik majd mint tavaly, amikor is sort kerítetünk egy karácsonyi filmre, és este sétálgattunk Lamac utcáin.

Na de feledkezzünk meg a teendőkről sem: 

  • adventi takarítás- mivel még a szüleimnél tartózkozdunk, így itt végeztem el. Délelőtt felmostam (anyuék egy naaagy emeletes házban laknak, mire a végére értem, nem éreztem a derekam), rendet raktam a szobánkban,illetve több helyet a szekrényben, a porszívózás még szombaton megtörtént, ma pedig port töröltem az ebélőben, ahol utána felkerültek a szép karácsonyi terítők, a nappaliban majd holnap folytatom, ja és még otthon  is vár rám az a bizonyos porszívózás-felmosásá progi.
  • elküldeni a karácsonyi email üdvözleteket- ennek nem vagyok a híve. Régebben sms-ket küldtem boldog-boldogtalannak, mára már benőtt a fejem lágya, és képeslapokat küldök a család azon tagjainak, akikkel nem biztos hogy tudunk találkozni, plusz egy-két ismerősnek, a barátoknak személyesen kívánok megspékelve egy kis ajándékkal.
  • befejezni az ajándékok csomagolását- még pénteken Lévára indulás előtt az ajándékok nagyja részét sikerült becsomagolnom, folytatni holnap este szeretném, már otthon, és ez alkalommal a forró csokit már nem hagyom ki.
  • szépítkezés- hajvágás pipa, manikűr tervben szerdán ( kit tudja mi valósul meg belőle sütés után), kozmetikai kezelés-felteszek majd egy arcpakolást, és alaposan letisztítom az arcbőrőm.
  • összekészteni az ünnepi ruhaszetteket- fejben már Szentestére megvan.
  • decemeber 23.: sütés-főzés-  már tudom is mit sütők és főzők. Mézeskalácsok már vannak( díszíteni kell!!), és amit még  újat szeretnék az a  mézeskalácsos muffin.

És ami testnek-léleknek kell:

  • forró fürdő,
  • forró csoki,
  • könyvet olvasni,
  • ajándékozzuk meg magunkat csak úgy,
  • illatos gyertyát gyújtani, karácsonyi dalokat hallgatni.
Naaa, ha sütés-főzés mellett ezzel minddel érkezni szeretnék (már pedig muszááály), akkor nem lesz elég a napi 24 óra. Javaslat? Talán nyújtsunk be ötleteket, hogyan is lehetne megtóldani a napot plusz egy-két órával?



Ma Reni barátnőmnél voltam egy kis adventos-teás-mézeskalácsotmajszolgatós pletyin, és ezt a két gyönyörőséget kaptam Tőle. Nagyon szép, nagyon szeretem, nagyon köszi.:-)


Nincsenek megjegyzések: