2015. december 7., hétfő

Karácsonyi készülődés 8.hét

Vasárnap apu beszélgetett a szomszéd nénivel (megjegyzem én beszélgettem vele előbb, ő csak lehappolta tőlem, na de nem ez a lényeg). Szóba került a karácsonyfa vásárlás kapcsán, hogy még mennyi idő van az ünnepekig. Apu szerint még majdnem egy hónap, hát ki kellett őt ábrándítanom, hogy már csak két és fél hét van karácsonyig,  nézett nagyokat, aztán kezdett fejben számolni.... na akkor nézett meg nagyobbakat.:-) Szóóóval máris elérkeztünk Advent második vasárnapjához (ami tegnap volt). A mi adventi asztali dekorunkon is két gyertya ég. Hogy hogy telt a múlt hét? A díszeket szép fokozatosan kezdtem kirakni, csak egy szoba a nappali volt feldíszítve teljesen, gondoltam a többi helyiség még várhat. Úgy is volt. Az advetni takarítást is letudtam, nagy részben, a másik nagy részét ma sikerül(t) (még folyamatban van). Az üzletből (bevásároltam pár hozzávalót a sütéshez) hazajövet kitisztítottam a vízforralót, a kenyérpirítót, elrakodtam a konyhában a felesleges útban lévő cuccokat, de sajnos a sütő tisztántételére még nem tudtam magam rávenni, de annál inkább a lakás többi részének kidekorálására, végtére is kellemesebb,tök izgi mi hova kerül. A nyolcadik hét a karácsonyi hagyományokról a családban szól. Mivel nekünk még gyerekünk nincs, így csak kettőnknek kell kialakítani a saját karácsonyi hagyományainkat, szokásainkat, melyek lehetnek kettőnk gyerekkorából, így nem kell lemondani sajátjainkról, azonban alkalom nyílik új, közös, csak kettőnknek szóló hagyományok bevezetésére. Pl. Szenteste mindkét családban kedvelt ételeket készítünk közösen, hogy ne legyen olyan izé, hogy csak a saját szokásainkat fogadjuk el és  a másét nem tiszteljük.El tudjátok képzelni milyen enyhén szólva kiadós vacsora  lesz nálunk Szenteste? Na de most már nagyon elkanyarodtam az eheti feladatoktól.

  • mindennapos takarítás,
  • összeírni a családi hagyományokat,
  • megírni a képeslapokat, ami jelentem alássan megtörtént, és már fel is adtam őket, ma bevásárlás előtt, mail-t karácsonyra nem szoktam küldeni, a képeslap örök.
  • elővenni a díszeket, átnézni milyen állapotban vanna, kipróbálni az égősorokat( az viszont férjecském dolga lesz), a lakás már karácsonyi dekorban pompázik.
  • sütni, illetve megfőzni előre egy karácsonyi ételt és a fagyasztóba tenni. Az igazat megvallva nem igazán támogatom ezt a dolgot, hiszen nagy élmémy közösen főzni (most az egyszer beengedem Tamást a konyhába, hogy ketten főzzünk), érezni az illatokat és együtt örülni a sikereknek.





A lévai Mikulás hozott nekem (nekünk) ilyen szép karácsonyi sütitartó dobozokat (az üzletekben már rég szemeztem velük, tovább nem jutottam) meg karácsonyos muffin papírkosárkákat, és már tudom is milyen muffin fog belekerülni, a tároló dobozokba természetesen  a mézeskalácsokat fogom tenni, amit a héten szeretnék sütni.



Pénteken még anyuékhoz indulás előtt kimentünk karácsonyi vásárba. Igaz nem volt nagy felhajtás, de így is tetszett. Volt élő zene, megettünk közösen egy finom csirke felét, meg egy fahéjas kürtös kalácsot, meghallgattunk pár karácsonyi dalt, mosolyogtunk a kis gyerekeken ahogy "ritmusra" rázzák. De még szeretnénk elmenni az Óvárosba egy nagy sétára, ilyenkor nagyon kellemes sétálni a hangulatos történelmi utcákban.


Ezt Tamás keresztszüleitől kaptuk,mint SK Mikulás ajándékot. Almászselé. Nagyon finom, nagyon köszönjük.:-) Állítólag egész nap kell főzni és keverni is , ezért majd egyszer én is csinálok.





Nincsenek megjegyzések: